Top A Wise Man Speaks Quotes

Browse top 5 famous quotes and sayings about A Wise Man Speaks by most favorite authors.

Favorite A Wise Man Speaks Quotes

1. "To speak and to speak well, are two things. A fool may talk, but a wise man speaks."
Author: Ben Jonson
2. "A man of few words is wiser than a man that speaks out his mind~"
Author: Elena Toledo
3. "A wise man first thinks and then speaks and a fool speaks first and then thinks."
Author: Hazrat Ali Ibn Abu Talib
4. "Common men talk bagfuls of religion but do not practise even a grain of it. The wise man speaks a little, even though his whole life is religion expressed in action."
Author: Ramakrishna
5. "The VoiceThere is a voice inside of youThat whispers all day long,"I feel this is right for me,I know that this is wrong."No teacher, preacher, parent, friendOr wise man can decideWhat's right for you--just listen toThe voice that speaks inside."
Author: Shel Silverstein

A Wise Man Speaks Quotes Pictures

Quotes About A Wise Man Speaks
Quotes About A Wise Man Speaks
Quotes About A Wise Man Speaks

Today's Quote

Le Bien ne laisse aucune trace matérielle – et donc aucune trace, car vous savez ce que vaut la gratitude des hommes. Rien ne s'oublie aussi vite que le Bien. Pire: rien ne passe aussi inaperçu que le Bien, puisque le Bien véritable ne dit pas son nom – s'il le dit, il cesse d'être le Bien, il devient de la propagande. Le Beau, lui, peut durer toujours: il est sa propre trace. On parle de lui et de ceux qui l'ont servi. Comme quoi le Beau et le Bien sont régis par des lois opposées: le Beau est d'autant plus beau qu'on parle de lui, le Bien est d'autant moins bien qu'il en est question. Bref, un être responsable qui se dévouerait à la cause du Bien ferait un mauvais placement.- Pourtant, le Mal, on en parle !- Ah oui: le Mal est encore plus rentable que le Beau. Ceux qui ont investi dans le Mal ont fait le meilleur placement. Les noms des bienfaiteurs de votre époque sont oubliés depuis longtemps, quand ceux de Staline ou de Mussolini ont à nos oreilles des consonances familières."
Author: Amélie Nothomb

Famous Authors

Popular Topics