Top Kenya Quotes

Browse top 75 famous quotes and sayings about Kenya by most favorite authors.

Favorite Kenya Quotes

1. "Kenya DOES NOT belong to 2 tribes only. Kenya has 42 tribes. to say that the decision of 2 tribes is the decision of the whole country is fallacy and outright dictatorship and tribalismAkuku Mach Pep, Democracy on Trial"
Author: Akuku Mach Pep
2. "Mereka lahir, hidup, dan mati dalam ketidakpuasan. Apa yang mereka bayangkan dan inginkan tidak pernah menjadi kenyataan. Mereka hidup dalam khayalan."
Author: Anand Krishna
3. "Percuma aja kamu keliatan bahagia jika pada kenyataannya kamu sedang memplagiat gaya orang lain! Kamu nggak akan pernah mendapatkan kepuasan batin selagi kamu nggak menjadi dirimu sendiri."
Author: Anastasia Ervina
4. "Jika kita berupaya sekuat tenaga menemukan sesuatu, dan pada titik akhir upaya itu hasilnya masih nihil, maka sebenarnya kita telah menemukan yang kita cari dalam diri kita sendiri, yakni kenyataan, kenyataan yang harus dihadapi sepahit apapun keadaanya."
Author: Andrea Hirata
5. "I am grateful to my father for sending me to school, and that we moved from Somalia to Kenya, where I learned English."
Author: Ayaan Hirsi Ali
6. "In 1985 as a teenager in Kenya, I was an adamant member of the Muslim Brotherhood."
Author: Ayaan Hirsi Ali
7. "It's the founding ideals that the flag draped over my father's coffin stand for."Truth: His father was buried in Kenya, never served in the U.S. military. Which flag draped his father's coffin? And what ideals does the flag that draped his father's coffin in Kenya stand for?"
Author: Barack Obama
8. "I believe in all human societies there is a desire to love and be loved, to experience the full fierceness of human emotion, and to make a measure of the sacred part of one's life. Wherever I've traveled--Kenya, Chile, Australia, Japan--I've found the most dependable way to preserve these possibilities is to be reminded of them in stories. Stories do not give instruction, they do not explain how to love a companion or how to find God. They offer, instead, patterns of sound and association, of event and image. Suspended as listeners and readers in these patterns,we might reimagine our lives. It is through story that we embrace the great breadth of memory, that we can distinguish what is true, and that we may glimpse, at least occasionally, how to live without despair in the midst of the horror that dogs and unhinges us."
Author: Barry Lopez
9. "New Rule: Conspiracy theorists who are claiming that we didn't really kill Bin Laden must be reminded that they didn't think he did the crime in the first place. Come on, nutjobs, keep your bullshit straight: The towers were brought down in a controlled demolition by George W. Bush to distract attention from Hawaii, where CIA operatives were planting phony birth records so that a Kenyan named Barack Obama could someday rise to power and pretend to take out the guy we pretended took out the Towers. And I know that's true because I just got it in an e-mail from Trump."
Author: Bill Maher
10. "I believe you'll develop speed via strength work which includes hill running, either repeats, or running hilly courses as the Kenyans do on a steady basis."
Author: Bill Rodgers
11. "I really enjoyed staying at an encampment at the top of a hill in the Samburu Reserve in Kenya. You reach it on a small plane; there is no electricity, no city noises and you sleep and shower under the Milky Way, with moths fluttering around a kerosene lamp, knowing that there are elephants and lions roaming free in the valley."
Author: Cherie Lunghi
12. "Hellooo." I held out my arm. "An amethyst woman with blue hair is telling you this."She reached out and scraped her short nails over my arm.I snatched my arm back. "Ow."Not body makeup." She frowned and peered at the roots of my hair. "A good die-job or you've really got blue hair."For now," I said. "I'm half Drow."She raised an eyebrow. Dark Elves."Uh-huhhhh."During the day I look normal, like you."With an amused look she held up her arm, showing her dark, golden skin. "You're Kenyan and Puerto Rican?"
Author: Cheyenne McCray
13. "Kenya, being a third world country, from a young age your eyes are open to the real world. I'd like to think growing up there taught me to stand on my own two feet, make my own decisions about what I wanted to be."
Author: Chris Froome
14. "Aku tak mau menjanjikan kejaiban akuhanya ingin kita menjalani kisah cintaberdasarkan kenyataan ?"
Author: Cit?a ?iZcha Maya
15. "I was born to a Nigerian dad and a Kenyan mom, and coming to the States was really academic."
Author: Dayo Okeniyi
16. "Kenangan itu cuma hantu di sudut pikir. selama kita diam dan ngga berbuat apa-apa, selamanya dia tetap jadi hantu, ngga akan pernah jadi kenyataan."
Author: Dee
17. "Kenyamanan itu mencandu, menimbulkan rasa ketergantungan yang akut. Kurasa, sudah tak seharusnya lagi aku bergantung kepada dia."
Author: Dini Novita Sari
18. "It hit him that his own form of loneliness was a luxury, one as chosen and as paid for as three weeks in Kenya's velds or a cherry red Ferrari. Real loneliness wasn't something an assistant scoped out and got a good price on. Real loneliness was smothering and it stank of hopelessness."
Author: Douglas Coupland
19. "Manusia ingin percaya bahwa mereka hidup dan bertindak berdasarkan kemauan mereka sendiri, namun pada kenyataannya mereka hanya dipaksa oleh keadaan."
Author: Eiji Yoshikawa
20. "For countries such as Kenya to emerge as economic powerhouses, they need better infrastructure: roads, ports, smart grids and power plants. Infrastructure is expensive, and takes a long time to build. In the meantime, hackers are building 'grassroots infrastructure,' using the mobile-phone system to build solutions that are ready for market."
Author: Ethan Zuckerman
21. "Di dunia yang penuh sesak dan penuh orang lapar, seorang yang kekenyangan berarti merenggutkan nyawa yang lain(Caping 1, h. 535)"
Author: Goenawan Mohamad
22. "Ini jelas puisi kehidupan. Menyedihkan. Di bumi kita ini, yang kaya memang semakin kenyang dan yang miskin makin tenggelam."
Author: Gola Gong
23. "I beg young people to travel. If you don't have a passport, get one. Take a summer, get a backpack and go to Delhi, go to Saigon, go to Bangkok, go to Kenya. Have your mind blown. Eat interesting food. Dig some interesting people. Have an adventure. Be careful. Come back and you're going to see your country differently, you're going to see your president differently, no matter who it is. Music, culture, food, water. Your showers will become shorter. You're going to get a sense of what globalization looks like. It's not what Tom Friedman writes about; I'm sorry. You're going to see that global climate change is very real. And that for some people, their day consists of walking 12 miles for four buckets of water. And so there are lessons that you can't get out of a book that are waiting for you at the other end of that flight. A lot of people—Americans and Europeans—come back and go, ohhhhh. And the light bulb goes on."
Author: Henry Rollins
24. "Seandainya masih ada harapan - sekecil apapun untuk mengubah kenyataan, ia bersedia menggantungkan seluruh hidupnya demi harapan."
Author: Ilana Tan
25. "Mimpi tidak akan bertahan lama. Kita boleh saja hidup dalam mimpi, tetapi cepat atau lambat kenyataan akan mendesan masuk, dan ketika kenyataan mendesak masuk dan berhadapan denganmu, kau hanya bisa menerima. - Keiko Ishida"
Author: Ilana Tan
26. "Apakah ada yang tahu bagaimana rasanya mencintai seseorang yang tidak boleh dicintai? Aku tahu. Hidup ini sungguh aneh, juga tidak adil. Suatu kali hidup melambungkanmu setinggi langit, kali lainnya hidup menghempaskanmu begitu keras ke bumi. Ketika aku menyadari dialah satu-satunya yang paling kubutuhkan dalam hidup ini, kenyataan berteriak di telingaku dia juga satu-satunya orang yang tidak boleh kudapatkan."
Author: Ilana Tan
27. "Salah satu bentuk kemalasan seorang perempuan adalah untuk mencari jati diri yang selanjutnya paska berumahtangga. Rasa kenyamanan memang bisa menghancurkan."
Author: Jessica Huwae
28. "Aku tidak mau tidur, Oppa. Aku takut jika aku tidur, aku tidak bisa bangun lagi. Saat ini...mencintaimu membuat kenyataan lebih baik daripada dunia mimpi"
Author: Lia Indra Andriana
29. "When my father arrived in Kenya, he had found the Kikuyu way of life similar to that of the British at the time the Romans invaded England 2,000 years ago."
Author: Louis Leakey
30. "Colonial governors and senior civil servants are not easy people to argue with, and I was not popular because of my criticism of the colonial service in Kenya."
Author: Louis Leakey
31. "I had moved back to Kenya after undergrad, and I went through this crisis of, 'What is my life going to be about?'"
Author: Lupita Nyong'o
32. "Para pembunuh tidak sepintar itu. Mereka, pada kenyataannya orang-orang yang sangat bodoh. Itu sebabnya mereka membunuh: Kecerdasan mereka begitu terbatas, sehingga mereka tidak bisa melihat jalan keluar yang lain."
Author: Meg Cabot
33. "When you go somewhere like Kenya and you see how the children don't have pencils and pens, and all of these things are considered luxuries, and what a privilege they see education as and how hungry they are to learn, I wanted to give my brother and sister long lectures. That definitely stayed with me."
Author: Naomie Harris
34. "The coffin was handmade from the wood of a single Eucalyptus tree. There were no handles, it rested on the shoulders of six elegant tribesmen. These were Maasai from Kenya, the warrior tribe, known for their courage and endurance. The walkers followed at a respectful distance, the pace was grueling."
Author: Nick Hahn
35. "Setiap tulisan merupakan dunia tersendiri, yang terapung-apung antara dunia kenyataan dan dunia impian(Rumah Kaca, h. 138)"
Author: Pramoedya Ananta Toer
36. "Kehidupan lebih nyata daripada pendapat siapapun tentang kenyataan."
Author: Pramoedya Ananta Toer
37. "Kita semua harus menerima kenyataan, tapi menerima kenyataan saja adalah pekerjaan manusia yang tak mampu lagi berkembang. Karena manusia juga bisa membikin kenyataan-kenyataan baru. Kalau tak ada orang mau membikin kenyataan-kenyataan baru, maka "kemajuan" sebagai kata dan makna sepatutnya dihapuskan dari kamus umat manusia(Rumah Kaca, h. 436)"
Author: Pramoedya Ananta Toer
38. "Saya sendiri tidak mengerti yang sebenarnya tentang peraturan adat secara lengkap, Ngama. Tapi kenyataannya Ngama Hinolong dan Katcodin sendiri juga ada gambarnya. Malah bicara Indonesia baik. Mengapa kita tak bisa? Adat untuk kita semua."
Author: Pramoedya Ananta Toer
39. "Ada kalanya batas mimpi dan kenyataan terasa begitu kabur, terutama bila terlalu sering bermimpi."
Author: Prisca Primasari
40. "Pada akhirnya, orang yang jatuh cinta diam-diam hanya bisa mendoakan. Mereka cuma bisa mendoakan, setelah capek berharap, pengharapan yang ada dari dulu, yang tumbuh dari mulai kecil sekali, hingga makin lama makin besar, lalu semakin lama semakin jauh. Orang yang jatuh cinta diam-diam pada akhirnya menerima. Orang yang jatuh cinta diam-diam paham bahwa kenyataan terkadang berbeda dengan apa yang kita inginkan. Terkadang yang kita inginkan bisa jadi yang tidak kita sesungguhnya butuhkan. Dan sebenarnya, yang kita butuhkan hanyalah merelakan. Orang yang jatuh cinta diam-diam hanya bisa, seperti yang mereka selalu lakukan, jatuh cinta sendirian."
Author: Raditya Dika
41. "Bagi gue, rumah adalah dia. Karena dia adalah tempat gue pulang. Karena, orang terbaik buat kita itu seperti rumah yang sempurna. Sesuatu yang bisa melindungi kita dari gelap, hujan, dan menawarkan kenyamanan."
Author: Raditya Dika
42. "We need to send Barack Obama back to Chicago. I'd like to send him back to Kenya, back to Indonesia. We have to unmask this man. This is a man that seeks to destroy all concept of God. And I will tell you what, this is classical Marxist philosophy."
Author: Rafael Cruz
43. "It is virtually impossible to control Northern Kenya, which is populated chiefly by migrant nomads."
Author: Richard Leakey
44. "Why do so many today want to wander off to South Africa or Kenya or India or Russia or Honduras or Costa Rica or Peru to help with justice issues but not spend the same effort in their own neighborhood or community or state? Why do young suburbanites, say in Chicago, want to go to Kentucky or Tennessee to help people but not want to spend that same time to go to the inner city in their own area to help with justice issues? I asked this question to a mature student in my office one day, and he thought he had a partial explanation: 'Because my generation is searching for experiences, and the more exotic and extreme the better. Going down the street to help at a food shelter is good and it is just and some of us are doing that, but it's not an experience. We want experiences."
Author: Scot McKnight
45. "U.S. Presedent Barack Sadam Husene Obame sit in the darkened Oval Ofice at 2 a.m. wearing hes traditienel Kenyan roabe.He take one last bite of the Chicago style deep dish pizza that he has flown to him every day on the Amerecan tax payer's dime and wipe the grease off his mouth with the U.S. consititutien.He get up and walk to desk, where he keeps the Kenyan black magic crystle ball. Its black glow iluminate his face."Eeny, meeny, miney, mo — which basic U.S. freedoms are next to go?" he say aloud to no one and every one at the same time.Then he flash that trade mark Bary Obame million doller grin as a crack of lightning sound in the distence."
Author: Seinfeld 2000
46. "We played well in Kenya. We didn't lose a game and we bowled Pakistan out for 100 twice. We don't need to change much from that for this tournament."
Author: Shane Warne
47. "Kenya, Kazakhstan and K Street too? Yes...that all of God's people might love and serve him with gladness and singleness of heart, in our various vocations taking the wounds of the world into our hearts - the heartaches and longings, sorrows and disappointments, and sometimes evil - and finding in that calling that our own hearts are healed too. In N.T. Wright's theologically rich image, becoming healed healers. May it be so."
Author: Steven Garber
48. "Berasumsi dengan perasaan, sama saja dengan membiarkan hati kau diracuni harapan baik, padahal boleh jadi kenyataannya tidak seperti itu, menyakitkan."
Author: Tere Liye
49. "When resources are degraded, we start competing for them, whether it is at the local level in Kenya, where we had tribal clashes over land and water, or at the global level, where we are fighting over water, oil, and minerals. So one way to promote peace is to promote sustainable management and equitable distribution of resources."
Author: Wangari Maathai
50. "Rasa kehilangan itu wajar. Tapi percaya deh, semuanya akan baik-baik aja. Suatu hari, lo akan bangun dan nggak merasakan apa-apa. Semua beban dari masa lalu lo, rasa sedih ini, puff! hilang begitu saja. Dan saat itu, lo akan lebih ikhlas menjalani semuanya, karena lo udah menerima bahwa kenyataan nggak bisa diubah."
Author: Winna Efendi

Kenya Quotes Pictures

Quotes About Kenya
Quotes About Kenya
Quotes About Kenya

Today's Quote

Talent is the No. 1 priority for a CEO. You think it's about vision and strategy, but you have to get the right people first."
Author: Andrea Jung

Famous Authors

Popular Topics