Top Pelangi Quotes

Browse top 9 famous quotes and sayings about Pelangi by most favorite authors.

Favorite Pelangi Quotes

1. "Sebab setelah hujan selalu ada seseorang yang datang sebagai pelangi, dan memelukmu. : Aku ingin orang itu selamanya aku."
Author: Abdurahman Faiz
2. "Buku yang kubacaselalu memberi sayap-sayap baru.Membawaku terbang ke taman-taman pengetahuan paling menawan,melintasi waktu dan peristiwa,berbagi cerita cinta, menyapa semua tokoh yang ingin kujumpai, sambil bermain di lengkung pelangi."
Author: Abdurahman Faiz
3. "Ora bakal ono pelangi yen ora udan."
Author: Anònim
4. "Setiap hujan punya satu pelangi, sayang. Hanya mata kita yang terkadang tak mampu melihat."
Author: Dini Meditria
5. "Allah takkan bebankan hamba-Nya dengan apa yang dia tak mampu!Hidup tak selalunya lawaTak selalunya ada pelangiKalau nak kata a bed of roses pun, duri-durinya tetap adaKadang-kadang... bilamana ‘malapetaka' tu datang, terasa macam kena gelek ke bumi dek ahli sumoRasa macam dah tak mampu bangkitRasa macam dah tak mampu hela nafas..." live well or hell you choose May Allah bless...."
Author: Hlovate
6. "Saya dalam gelap.Dan salah siapa kalau saya tak nampak?Kenapa orang keliling hanya pandai bising.Tapi tak pandai menghulur tangan?Jangan pernah 'judge' masa lampau orang lain. Mana mungkin kita tahu jika masa lampaunya tu adalah masa depan kita.Jangan pernah merasa kita mulia jika baju kita putih dan tak pernah bercemar noda, kalau tak pernah kita hulur tangan kepada mereka yang bergelumang lumpur dan kotor.Jangan rasa bagus dengan hanya menggeleng kepala dan bising pada yang salah dan pincang, jika tak pernah kita sinsing lengan untuk membetulkan dan membantu.Jangan menyalahkan mereka yang larut hanyut, jika tak pernah nak cuba tarik mereka yang lemas dan tenggelam. Apatah lagi nak mengajarkan mereka berenang atau meminjamkan pelampung.Moga hari ini, esok dan akan datang adalah yang baik-baik 'je' sampai ke penghujung nyawa. Moga walau hari ini adalah hitam, kelabu dan kelam tapi esok masih punya harapan untuk jadi pelangi seribu warna. Minta dengan doa."
Author: Hlovate
7. "Cinta sama seperti kupu-kupu yang bila-bila masa saja akan terbang kemana-mana. Warna warni yang indah tak lebih hanya mengasyikkan seperti pelangi bila-bila masa akan hilang"
Author: Ramlee Awang Murshid
8. "Kelak akan ada pelangi setelah hujan. Akan ada kebahagiaan setelah tangis yang panjang."
Author: Robin Wijaya
9. "Sampai berapa lama biasanya kamu sanggup menunggu hujan reda? Sampai aku bisa melihat pelangi."
Author: Robin Wijaya

Pelangi Quotes Pictures

Quotes About Pelangi
Quotes About Pelangi
Quotes About Pelangi

Today's Quote

Some day, as soon as a book is printed it will be simultaneously put into digital form. That will be a wonderful research tool, but it will never substitute for holding the book. I feel certain that at least within my lifetime, everyone will still be going to the bookstore and buying printed books. Thank God I'll die before I have to worry about whether the printed book itself will disappear. That's something I don't want to live to see."
Author: Anne Fadiman

Famous Authors

Popular Topics